Ga naar de hoofdinhoud

BMW M440i B58.1 Hybrid Carbon Wagner inlaatspruitsuk met watercooler

BMW M440i B58.1 Hybrid Carbon Wagner inlaatspruitsuk met watercooler

Productinformatie "BMW M440i B58.1 Hybrid Carbon Wagner inlaatspruitsuk met watercooler"

BMW M440i B58.1 Hybrid Carbon Wagner inlaatspruitsuk met watercooler

De 3.0 Liter B58 turbomotor van de BMW M-modellen is uitgerust met een indirect laadluchtkoelcircuit. De koeling van de geladen lucht wordt dus gerealiseerd door een watergekoelde intercooler die rechtstreeks in het inlaatspruitstuk is geïntegreerd.

Het nieuwe WAGNERTUNING hybride-carbon-inlaatspruitstuk met geïntegreerde intercooler heeft een speciale kern, die speciaal voor de hoge eisen van de B58-motor werd ontwikkeld en in vergelijking met de originele intercooler 50% meer extern kernvolume biedt.
De berekende verhouding tussen het binnenste en het buitenste koeloppervlak genereert een maximale warmteoverdracht en tegelijkertijd de best mogelijke interne luchtstroom.
Met behulp van CFD-simulaties werden de CNC-gefreesde endtanks ontworpen voor optimale luchtstromingscondities.
Het resultaat is een uitstekende koeling met een minimale tegendruk. Daarom is deze kit ook perfect voor racegebruik.
Een optimale koeling van de geladen lucht met een aanzienlijke prestatieverhoging!

Alle WAGNERTUNING radiatoren zijn voorzien van een warmtegeleidende anticorrosiecoating voor een duurzame koeling.
De plug & play installatie van het systeem is eenvoudig en gemakkelijk uit te voeren (een installatie-instructie wordt eveneens meegeleverd).

 

Voordelen van dit product:

- aanzienlijk betere koelprestaties (tot 20°C koelere AIT)
- maximale mechanische afvoer van de turbolader
- meer vermogen en koppel voor uw motor
- 100% drukbestendigheid
- 100% Plug and Play (geen aanpassingen)
- voorbewerkte brandstofinjectie via poort (brandstofrail optioneel verkrijgbaar)
- 1/8 NPT-poorten voor het meten van extra parameters
- dit inlaatspruitstuk is geschikt voor alle prestatieniveaus

Wagner Tuning

WAGNER Intercoolers zijn leverbaar als Performance en Competition. Het verschil zit in het type gebruikte gaas. Bij de Performance is dat "Bar & Plate" en bij de Competition "Tube Fin".

Daarnaast zijn er nog 3 verschillende volumes: EVO1, EVO2 en EVO3.

EVO1 is ontwikkeld om gebruikt te worden in combinatie met de originele turbolader met als resultaat een zeer efficiënte koeling van de inlaatlucht. EVO2 en EVO3 hebben een grotere volume en gaan prima samen met de toename van inlaatlucht na een turbolader upgrade. Afhankelijk van het systeem worden ook de in- en uitlaat diameters vergroot.
Deze intercoolers worden met de benodigde siliconen slangen geleverd.

Wilt u meer informatie over ontvangen dan in de product omschijving staat omschreven, stuur ons dan een mail met uw vraag.

Eventuele extra informatie betreffende levertijden, bijvoorbeeld bij vakantie sluitingen van fabrieken, vindt u hier: Levertijden Informatie.

0 van 0 beoordelingen

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

Geef een beoordeling

Deel uw ervaringen met andere klanten.


Scherpe prijzen
Technische ondersteuning
Enorm assortiment
Snelle levering